Skrivets gåva..(skrivandets)

Läste nyss en blogg och blev så himla imponerad. Vissa personer har verkligen "skrivets" (skriver som talets) gåva. Jag är tyvärr inte en av dem. Mitt skrivande störs alltid av förvirring hur man stavar och om mina meningar är gramatiskt korrekt skrivna. Varför finns det inte stavningskontroll på blogg?

Önskar jag hade ett mer flyt i det jag skriver, och önskar jag kunde skriva på det viset som personen vars blogg jag nyss läste gör. :) Man blev fast, och inte har jag en aning om vem hon/han är. Då har man lyckats!
Ja vad händer i mitt liv just nu? Just nu inte mycket men det kommer komma. Golvet till vardasrummet har kommit, vi ska hämta, soffan har kommit, vi ska hämta, köksbordet beställt, vi snart måste hämta, ett skötbord budat och klart på blocket, vi ska hämta! Bilen inne på service, vi måste hämta. Och med alla dessa VI menar jag såklart min älskade sambo.. haha stackars...
Jag kommer bara stå brevid och peka med hela handen.. Nej men jag tar ju faktiskt hand om vår lilla skatt. Och det är inte så lite det vissa dagar! Pust.
Ja nu är det inte av skryt, (eller lite kanske) som jag skriver detta, men vår lilla skrutta vände sig från rygg till mage igår. Tyvärr missade jag denna stora händelse! Hur stor är chansen? För jag var och tränade. Men min älskade syster såg och filmade hela händelsen! :D Jag vet att jag tjatar om det men det går verkligen så fort. Snart är hon 16 år och tror hon vet bäst, att hon får gå runt med massa smink och kort kort, men nej nej nej!!! Inte min dotter! Hon ska vara liten bebis jämt... Nu har jag slutat amma helt. Att det ska vara så svårt att sluta med något som inte fungerar? Det blir någon sorts press från andra att man ska, borde.. Det sägs inte rakt ut, men det känns lite så, och man känner sig misslyckad som inte får det att fungera. Eller jag iaf. Tillbaka till varför jag skrev om vändningen, och det är så jag har datum sparade till den dagen jag tar tag i att skriva ner detta i "mitt första år" boken. Tycker att boken borde finnas på nätet så man kan skriva i från dator och sen när allt är klart så begär man att få den utskriven och hemskickad. Inga stavfel och ful handstil!
Var på avslutning i onsdags, kollade när mina elever firade in sitt sommarlov. En kille som jag har i skolan (år 2) kom fram och frågade -"Suger hon fortfarande på dina tuttar?"  haha barn är väl för underbara!! Och han är inte ensam att fråga, det gör vuxna med fast med lite finare ord... Hur går det med amningen? Ammar du än? Folk man knappt känner kan ställa sådana frågor, ibland blir jag lite stött, för tycker att det är en ganska personlig och privat sak.. men vad gjorde jag då?? Frågade samma fråga till en som nyss fått barn när vi var ute och gick. Kanske lite annorlunda situation eftersom det var hon och jag, och vi bara pratade en massa bebis och mamma saker. Kanske mer OK då, än om kassörskan på konsum skulle fråga!?
Sen kan jag informera att jag börjar bli lite smått uttråkad om dagarna, vilket kan betyda att jag är på konfliktsjakt! Så akta er! haha
Oj vad mycket skit det blev, men ack så skönt att få skriva av sig lite!
Nu...
Sen...?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Ja herregud va folk ska lägga sig i det där ammandet. Alla, ALLA, har en åsikt. Folk blir nästan förnärmade när man säger att man inte ammade så länge. "Då försökte du inte tillräckligt." Blä! Man gör som man vill och känner för.

Det här med att vissa har " skrivets gåva", har du så rätt i. Man bli avis ibland när man trillar in på en sån välformulerad blogg.

Jag och Fredrik dog en liten bit av den roligt formulerade frågan från grabben. Priceless!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback