När har man egentligen feber?

ja det här tycker jag är en intressant fråga att ta upp kl 00.30 på natten. Så varför? Jo grejen är den att när jag jämt är sjuk så har jag trott att jag inte haft feber. För alla säger att man måste ha en temp över 37.5 för att det ska räknar. Men idag har jag kännt mig yrslig och speciellt gör jag det nu, men bara med en temp på 37.2. Så det betyder ju att jag inte har feber!
Dock hade jag en temp på 37.9 imorse.

MEN! googlar man på det får man massa olika svar. Vissa människor säger att feber har man när tempen är från allt till 36 grader till 38. Vissa säger oxå att man ska lägga på 0,2 grader när man tar den.

Aja det jag har insett är att feber inte alltid börjar vid 37.5 utan för mig redan runt 37 grader.

godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Clara

Hej hej gumman, ett tips är att du tar tempen sen när du är frisk för då vet du vilken temp. du brukar ha när du är frisk och allt över den sen är ju i princip feber.



Nu har jag pratat med mamma också om första helgen i december så jag kommer då på lördagen.



Krya på dig!

Många kramar



Clara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback