Ett riktigt inlägg..

Vi har börjat fått rutiner. Är verkligen så skönt. Runt 8 tiden går vi upp, vid 10 börjar Julia bli trött och sover 30-60min. Hon är vaken till 13 tiden sen sover hon middag, ibland 1 h idag har det blivit 2h och utan att jag måste ligga bredvid. Sen runt 17 tiden är det dags för eftermiddags vila på ca 30-60 min. Och runt 20.00 tiden är det läggdags! 
 
Dock har det varit ett jäkla jobb att få in dessa rutiner och de har väl fungerat några veckor nu. Man blir väldigt låst och det kräver väldigt mycket tålamod och vaggande! Men nu kan hon ibland somna av sig själv och så tittar jag på klockan och ser att hon är strax efter 17.tiden. Hemma fungerar det men man kan ju inte alltid vara hemma så det måste vi öva lite på. Att sova i vagn tex. 
 
 
Mycket händer med lilla stumpan på kort tid. Hon sitter ganska stadigt nu, lite svårt med balansen ibland men hon kan sitta i 5-10 min och plocka ur sina leksaker ur en låda jag köpt. Upptäckte även här om natten när jag kom in i sovrummet efter att ha hämtat hennes mat att hon halvsatt i sängen, så nu har hon kommit på hur hon kan sätta sig upp. Dock orkar hon inte riktigt dra sig upp till helt sittande utan lutar lite och stödjer på armen.
Hon ålar sig fram utan problem, dock händer det inte så mycket på krypa fronten. Benen fixar hon men hon har inte riktigt förstått att hon måste flytta med händerna. Hon har blivit kittlig, åå det är så häligt när hon skrattar och ger ifrån sig glädjeskrik. :) Hon älskar att få gå runt och hålla en i händerna eller bara stå. 
 
Hon har fått smakat morotspure, (mammas egna smakar bäst ;) mosad potatis, fruktpurer, majskrokar älskar hon, smörgåsrån, lite bröd, gröt. Ja en hel del. Dock är hon inte allt så förtjust i köpmaten. Kan förstå henne, för morotspuren man köper smakar allt annat än morot.. USH! 
 
Tycker att hon härmar efter mig och säger Hej ibland. Men det är väl ett sådant ljud som är lätt att härma och sen kanske jag hör det jag vill höra! ;) 
 
Hon har doppat rumpan i sjön, vi var ut till Torrbo i söndags och solade lite. Eller vi försökte. En missnöjd dam gjorde utflyckten kort..:) Men lite mysigt var det allt. Det är så roligt nu med allt som händer och man glömmer av att anteckna i boken. Får skriva av bloggen sen med allt..:) Nu vakna min prinsessa. Måste mysa för det är en underbar stund när hon är nyvaken, ler och bara myser med en! Hej

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback