Älskade Katt..

I lördags blev vår katt påkörd eller att hon sprungit in i en bil?? Vi vet inte.
Jag låg och vilade med Julia när grannen kom in och ropade om vi hade en katt. Fort upp och ut och kolla och till min förskräckelse ligger älskade Gissa i dikeskanten och andas häftigt. Jag bar med henne hem, inte ett ljud gav hon ifrån sig, hon bara kämpade efter andan. När vi kom in till Falun bestämdes avlivning då det såg riktigt illa ut. Men när sköterskan satte nålen i frambenet på Gissa reste hon sig upp. (Tack och lov). De röntagade henne och där såg man inga blödningar eller benbrott. Hon fick vara kvar och är fortfarande kvar på Faludjursjukhus. Hon har fått något dropp som ska hjälpa mot svullnaden i huvudet för det är där smällen har tagit. Även smärtstillande och dropp har hon fått. Pratade nyss med deras vet. och hon sa att Gissa gjort framsteg men att hon är svullen på ena sidan av skallen och att det kan vara så att hon inte ser på ena ögat. Hon går väldigt konstigt, om det beror på synen vet de inte. Vi ska iaf åka upp idag och kela lite och så får vi se med egna ögon hur hon mår och beteer sig. Men som det verkar nu så blir hon kvar en natt till sen kan hon komma hem. Sedan är det väl upp till oss att se hur pass bra liv hon kan få med alla men som kan bli?? :(  Men hon har ätit själv, setat upp, kelat och gått lite fast bara i sidled. De säger dock att hon inte riktigt är med i blicken..
 
Min älskade lilla misse måste bara bli bra!! 
 
 
      

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback