Alla ska på fest utom jag! :(

Ja så kan det vara ibland. Jerry ska till Fagersta på någon festival, syrran ska tll Ludvika för där spelar tydligen Loreen ikväll och jag då? Jo jag och min lilla skrutta vi får ha myskväll hemma. Visst hade det varit skoj att följa med ut till Ludvika men inte alltid lätt att släppa ifrån sig lilla Julia. 
 
Idag när jag kikade till henne (jag diskade, hon låg på filten) så satt hon upp. Hon har i ca 2 veckor kunnat sitta lite halvt, lutandes mot en arm, men idag satt hon upp! :) Hon är så duktig och så nyfiken. Allt ska kännas och smakas på. Hon klarar även av att ställa sig upp om hon får hålla i mina fingrar. Inte så att jag drar upp henne, utan bara håller motstånd. Dock är hon inte alls stadig i bålen så hon svajjar rejält ibland. :) 
 
Fick träffa och hålla i lilla sötnosen Viggo i Torsdags (Madde och Roberts son). Tänk så små de är. Helt otroligt, kan inte fatta att Julia varit så liten.
 
 
Annars då? Jo jag är trött och tjock. Samma gnäll som vanligt. Men har ökat stadigt i vikt och det får mig inte att må bra! :( När vikten ökar får jag mer ont i ryggen och min ångest börjar komma smygandes. Måste börja röra på mig. Men det bor en trött latmask i mig just nu. Funderar på att köra LCHF, fast jag inte tror på dieter utan vet att det är tallriksmodellen och att göra av med mer än man tar in, så vill jag hitta ett snabbt sätt att minska i vikt. Skiter i om det är 5 kilo vätska bara siffrorna på vågen går ner!! 
 
Samtidigt som jag skriver detta drar mina tankar iväg.... "hmmm undra vad jag ska äta för gott ikväll då" Bra där! 
 
Hej då! 
 
 

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jonna

Jag var också lite sugen att ta mig ut, har ju aldrig lämnat bort Silas eller typ gjort "något skoj" sen jag blev mamma.. Men nu börjar jag bli sugen faktiskt :)
Ska bli skoj med kräftskiva, då ska jag dricka för första gången... Hur ska de gå? haha :D

Latmasken bor i mig också, fy fan! MEN Carro, vi ska se till att få in rutin på träningen och göra en deal eller ett vad om våra matvanor.. Jag åt så mycket fikabröd i helgen så jag mådde illa, blä! Måste ta tag i detta nu.. Kramar

Svar: Ja det ska bli riktigt skoj med kräftskiva! :) Ska försöka mig på LCHF ett tag och se om jag går ner och min mage blir att må bättre. Haft jätte problem med den så hoppas! :) Ja vi får peppa varandra med kost och träning nu! kram
Hane

Postat av: Karin

Precis s�d�r �r jag ocks�! Jag kan sitta vid matbordet , svalt sista tugg�n och ba: va ska vi �ta i morgon d�? Sjukt!
Men nu �r h�sten h�r, det betyder; ny kalender, nya tag med mat och tr�ning och sk�ra ner p� snask. Hur sv�rt kan det vara liksom?!
Det h�r fixar du Carro. Jag lovar.

Postat av: Lina

Jag tänker också på mat och vad för gott man ska äta. Förra året insåg jag att vikten gått sakta men säkert upp år från år och att jag ville vända den spiralen. Jag började med en egen version av LCHF och gottesuget minskade mycket. Det var skönt också att veta vad man skulle äta, man behövde inte lägga energi på att undra vad för snask och flottig mat man skulle äta. Till det motionerade jag men hårdtränade aldrig, det är inte min grej. :) Dock fick jag unna mig skräpmat och chips på helgerna annars pallar jag inte. Sen förra året väger jag ca 10 kilo mindre och gick ner 1-2 klädstorlekar. För mig var det iaf mycket effektivt att dra ner på kolhydraterna, kändes inte ens särskilt jobbigt. Ska erkännas att i sommar har jag legat på latsidan med kost och motion men har inte gått upp direkt heller, tror att min magsäck har anpassat sig lite för jag blir mätt så jag inte kan överäta. Lycka till, det klarar du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback