Äntligen lite tid över!

Ja nog är det fullt upp att vara mamma. Äta i lugn och ro vad innebär det? Ta en lång skön dusch finns inte längre. Utvilad och sova en hel natt, glöm det! Men det är det värt för min lilla prinsessa. I måndags blev hon hela 7 veckor gammal, tänk vad tiden går fort. Hon växer så det knakar, för fort, allt går för fort. Passar på att skriva ett inlägg nu medan hon sover. Och det kan vara över när som helst. Hon har varit väldigt gnällig de senaste 2 veckorna och det tar på krafterna. Hon sover knappt på dagarna och gråter väldigt mycket. Funderar på om det är min mjölk hon inte blir nöjd på, har börjat med ersättning nu 2 mål om dagen och det har blivit bättre. Tänk så konstigt det är, innan visste jag inte ens om jag ville amma, sen när det inte riktigt fungerar vill man inget annat och känner sig nästan misslyckad. Men hellre en nöjd bebis som gärna sover lite mer än en gråtande och skrikande bebis. Om bara några veckor flyttar vi till hus, ska bli så skönt att få mer plats. Det är så trångt i lägenheten just nu så jag blir galen. Lagt ner det där med att städa för det ser lika jävligt ut nästa dag. Förstår inte! Ska bli roligt att få fixa till Julias rum, välja tapeter och massa annat. :) Nej nu vågar jag inte skriva mer för tänkte hinna lägga in lite bilder innan prinsessan vaknar! :)


Kommer skriva en förlssningsberättelse sen, men här är lite bilder från den dagen Julia kom. Akut kejsarsnitt blev det.
Väldigt roligt att barnmorskan tog kort på när de plockade ut henne ur magen. :)
Första bilden på mig och min lilla Julia.
Så söt!
Stolt pappa! Som var helt underbar under förlossningen och efter. Tog hand om allt!
kom inge mjölk av mig så matning med sked. Idiotiskt att vi inte fick flaska, men nej då kunde hon ju tappa sugförmågan och inte klara av att ta bröstet. Hysterisk var hon och vi med! Denne hysteri med amning! Suck!
Stackars liten. Vi hade på tok för kallt vatten och för lite. Hennes första bad var ingen lyckad upplevelse. Amatörer till föräldrar! :)
Min underbara familj!
Började bli stark i nacken vid 2½ vecka.
Ligga på mage är ingen höjdare!
Kan man bli sötare?
Haha ja det blev en hel del bilder. Som sagt det går för fort! Hoppas hinna skriva lite mer och lite oftare!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jonna

Vad roligt att se lite bilder, hon är verkligen jättefin!! :) Va duktig hon är att hålla upp huvudet, jättestark! Stor och fin tjej, Silas får passa sig!! ;) Hoppas ni får in bra rutiner snart med sömn och att hon förblir nöjd och glad :) Massa Kramar

Postat av: Sandra

Ja,hon är jättesöt! Fina kort på stolta föräldrar... Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback