Idiot!

Jag är ju en idiot, jag glömde kolla vad vinet jag drack i lördags hette. Det supergoda vinet jag tidigare nämnde. Men efter lite nätsök och minne tror jag att jag har kommit fram till vad vinet hette.

De Bortoli Gewürztraminer Riesling (nr 6403)

Land Australien


Distrikt South Eastern Australia


Alkoholhalt 12,0 %


Färg Ljus, gul färg.


Doft Stor, blommig, druvig doft med inslag av litchi, mandarin, fläder och honung.


Smak Halvtorr, blommig, druvig smak, inslag av honung, litchi, mandarin, fläder och grapefruktskal.


Användning Serveras vid cirka 8°C till fisk- och skaldjursrätter, gärna med heta och asiatiska inslag.

Ett tips om man lycker om ett halvtorrt vin! :) Ansi och jag blev iaf helt förtrollade!

Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback