America is calling..

Hejsan Hoppsan alla trogna läsare..

Tänkte berätta lite om vad som hänt hitils.

Kl. 05.00 den 29 åkte jag med mamma och pappa ner till Arlanda för att sedan själv ta mig till Plainwell, Michigan där Johanna bor med sin HostFamily. Mitt plan skulle gå kl 10.20 från arlanda, men tack vare ett tekniskt fel på planet kom vi inte därifrån fören kl 17.30. Så 7 timmars vänte tid på arlanda, sedan 9 timmars flyg. Iaf när jag kom fram till O´hare international airport så var klockan så mycket att sista tåget till Kalamazzo hade gått. Så där stod man på flygplatsen helt själv och i ett helt nytt och främmade land. Men allt ordnade sig! :D Pust.. Jag fick ta taxi in till down town chicago, och sedan åka polis eskort till Plainwell. Tog ca 3 timmar, så klockan 04.00 var jag äntligen framme hos syster! :) 

Dagen efter jag landat åkte vi up North där hennes familj har en stuga, så 3 nätter spenderade vi där genom att dricka och äta gott, samt fira nyår och åka skoter! =) Yes, aldrig tidigare åkt skoter, men det var inga problem. Det var bara att hoppa upp och gasa på. Åkte i ca 70 km/h vilket jag är rätt nöjd med för att aldrig ens ha provåkt med någon annan.  ;)  Nyår var roligt. Vi hamnade på ett after skii, där vi ropade in det nya året med några Amerikanare.. Tydligen så ska man kyssa den som står brevid en på 12 slaget här i USA.. haha tacka gud att jag och Johanna inte kände till den regeln! :) haha..


Sen då?


Jo i helgen var vi till Chicago, shoppade lite på Forever21 och var ute och festade lite. Hamnade på någon club som hette Joe's, Det var smockat med folk, och ett liveband spelade. Kände igen en av låtarna de spelade, men det kan ju varit en coverlåt oxå.. Fick dock aldrig reda på vad bandet hette.. Sen åt vi på Subway, mitt favvoställe här i USA! Johanna är helt såld på Tacobell, å jag Subway! :D 

Ja det har hänt massor.. Kanske skriver en mer detaljerad blogg när jag kommit hem. Åker imorgon och är på arlanda på fredag morgon om allt går rätt. Måste skriva att jag har haft det så himla bra här, supertrevlig familj å Johanna har varit toppen. Fått mig att skratta så magen värkt! Nej det har helt enkelt varit superbra, och det kommer kännas trökigt att åka hem till skola igen! Men skönt att träffa min sötis Jerry och se allt han gjort med vår lägenhet! :D 

Vimsigt inlägg som vanligt.. Avslutar med några bilder! 

                   

       

 

Over and out..
 

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annsofie

Hej Hej. Galet kul att läsa om din resa, verkar som du haft det riktigt bra :) Vi måste se till att ses snart eftersom det var evigheter sen!!! I vilket fall så kommer vi att synas på din 25års fest som Jerry bjöd in till. Var på samma fest som honom i lördags :) Trevlig flygresa hem.

Postat av: Ann-sofie

Det är Ansi namnet försvann i det tidigare :)

Postat av: Ann-sofie

Det är Ansi som skriver :)

Postat av: Camilla

Va härligt kul du verkar ha haft. Jag är grymt avundsjuk =) Hoppas att resan hem går bra. Kram Camilla Svärd

Postat av: Katten

Helo darling, låter fantastiskt! Du får berätta mer på lö. Vi kommer inte hinna jobba, med allt jag ska få ur dig om resan le Stor kram!

Postat av: Björn W

Fan så du ha blitt skoter raggare nu! :) shyssta bilder.. måttligt avis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback