Flera erfarenheter rikare och med livet i behåll!

Ja då var vinterutbildningen i jämtlandsfjällen över. Veckan var tuff, rolig, inte så rolig, utmanande m.m. Men i det stora hela var veckan toppen! Jag har verkligen lärt mig massor. Dock har jag inte sovit vidare bra eller ätit som jag borde! Tänkte lite snabbt skriva ner vad vi har gjort! Vi har byggt bivack, i 3 timmar konstant byggde vi och skottade vi snö. Jag, Jessica och Hanna. Efter mycket jobb blev bivacken klar. Ni kanske tycker 3 timmar är en lång tid, kan berätta att det egentligen tar ca 6 timmar att bygga en bivack, så vi hade verkligen tur med snön, samt att vi arbetade på som galningar! Kl 7 la vi oss i bivacken för att sova. Blev inte många timmars sömn dock. Vid 22. tiden fick Jessica panik och trodde att vi skulle kvävas så hon satt och tände tändsticka efter tändsticka. Efter att ha upptäckt ett större syrehål blev hon dock lugn och vi kunde fortsätta försöka sova, tills jag blev så kissnödig att jag var tvungen att kissa. Problemet är att när man sover i bivack kan man inte gå ut och kissa i naturen utan man får göra sina behov i bivacken. Där försökte jag i ca 10 min tills Jessica gav mig ett tips på en kissställning som jag nog aldrig kommer göra om i hela mitt liv! Haha Det gick dock och vi kunde fortsätta att försöka sova. kl 05.30 sa vi "Nu skiter vi i det här" Och vi packade våra saker och åkte tillbaka till storulvånsfjällstation. Vi överlevde att sova i bivack! :)



Dagen efter blev det en topptur på getryggen! Vi kom inte hela vägen till toppen då dimman och blåsten blev för stor. Såg 2 renar komma springades..:)

På onsdagen började dock turåkningen, från Storulvån till sylarna (16 km) , Sylarna till Blåhammaren (19km) Och Blåhammaren till Storulvån (15km) Med en övernattning på alla stationer.



Veckan var iaf super bra! Saknar faktiskt all snö och lugnet! Att komma bort från all stress och bara vara och njuta! Trodde aldrig jag skulle säga det men jag förstod faktiskt varför människor åker till fjällen och går på tur!

Nej nu ska jag till tandläkaren, får se om jag berättar mer sen!

Over and out......

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback