Stå för ditt bloggande!

Det man måste förstå ang. en blogg är att den är en sorts offentlig dagbok. Man skriver en blogg för att andra ska läsa och ta del av ens tankar. Sen finns det en till finess, man kan lämna kommentarer.  Det innebär att folk kan ha åsikter om det man skriver och då lämnar en kommentar. Kan man inte ta det, kanske man ska fundera om ett bloggande verkligen är rätt för mig!
Då kanske det är dags att ta fram dagboken under sängen och fortsätta sitt skrivande där.

Anledningen till varför jag skriver detta är för att jag lämnade en kommentar i en väns blogg, vilket ledde till att hon tog illa vid sig.  Men den bästa lösningen på den diskussionen är nog att jag slutar läsa hennes blogg helt så slipper hon behöva förklara sitt bloggande och ingen behöver ta illa vid sig! Men jag tycker bara det är så tråkigt med människor som inte riktigt kan stå för det man skriver eller kan ta en rättelse utan att bli aggresiva och försvarande. 
Varsegod alla läsa, ni får gärna kommentera eller ifrågasätta.

Jag har mina åsikter och kommer alltid vara kritisk till vad vissa häver ur sig! Thats me!

                                                                                

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Plastsak

Personligen skriver jag i min blogg för att få "skriva av mig", inte för att andra ska ha något att läsa. (Låter dock självklart bli att skriva om sådant som folk kan ta illa vid sig av. Skulle t ex aldrig kalla någon dum, ful, idiot, nöt.)
Sen om 40 människor läser, eller ingen, spelar mig ingen roll. Den dagen jag börjar skriva vad andra vill höra, när jag börjar skriva _för_ andra, så tänker jag lägga av. Men det är bara hur jag ser på bloggandet.
.
.
Och angående namnmissen på annas blogg. Kan tro att ni skrev från samma dator? Så det såg då ut som att inläggen kom från samma person. Ber om ursäkt för den missen!

Postat av: Carro

Då vill jag fråga dig den här frågan! Varför frågar man varandra hur många som besökt ens sida om man inte vill att folk ska läsa den? Kan berätta att både anna och jag många gånger ställt varandra den frågan! Därav
kan jag dra en slutsats att vissa vill att andra ska läsa ens blogg. Varför lägger du ut bilder? För din egen skull? Varför inte bara titta på dem hemma då? Varför ställer du frågor i din blogg? Din senaste för att ta ett exempel? Tror inte det du säger stämmer helt Sofia. Det är bra att du inte kallar folk något i dina bloggar men jag väljer att göra det, däremot väljer jag att inte peka ut vem eller vilka jag tycker är nötter. Självklart skriver man av sig i en blogg, när sa jag något annat? Men jag tror helt klart att man vill att folk ska läsa det man skriver, så känner iaf jag. Annars skulle jag skriva en dagbok som ingen mer än jag kan läsa! Har jag fel? Sen kan jag säga att vi inte skrivit från samma dator, då Jerry har sin egna dator hemma hos mig. jag fick veta idag att det var Jerry som skrivit det när jag läste i Annas blogg. Så innan man anklagar folk ta reda på fakta! :D

Postat av: Anna

Tror vi har retat gallfebern på dej carro, jag är inte sur, inte nå vad du ha skrivit i alla fall. Störde mig på jerry. Inge annat.

Postat av: Sofia

Det första stycket i din kommentar är helt onödig. Vad du och anna frågar varandra har jag inte sagt något alls om, det lägger jag mig inte i. Om jag inte minns fel startade jag hela inlägget med ordet "personligen". Jag berättade om varför Jag skrev blogg, inte varför Vissa skriver blogg.
.
Jag har haft en dagbok. Där klistrade jag in bilder och skrev. Jag antar att jag vill kompletera mina ord, för att det ligger så mycket minnen i bilder.
.
.
Grundtanken med min blogg är fortfarande inte att skriva för att andra ska läsa, det har det aldrig varit.
.
Angående att skriva av sig så nej, du har inte skrivigt nått annat(vad jag vet?). Har jag skrivigt att du skrivigt något annat?
.
Okej, ni har inte skrivigt från samma dator, tack för svaret på den frågan. Samma ip nummer hur som hellst, det är fakta. Att det sedan blev fel har jag bett om ursäkt för. Vill du ha en till så ska det nog kunna gå att ordna.

Postat av: Sofia

Det enda som egentligen stör mig med ditt ilägg är "Man skriver en blogg för att andra ska läsa". Det är det jag inte håller med om. Tror nämligen det är väldigt väldigt individuellt.

Postat av: Carro

jag tror iaf att du visst bryr dig i att folk ska läsa! Det är min teori om bloggande! Den står jag för.
Du får gärna störa dig på det jag skev, allas huvudsyfte är inte att skriva för andra, men jag tror ändå att intresset för att föra en dialog finns. Och jag tror det även är grundtanken kring blogg, kan ju lägga in svaret som du fick på ditt inlägg ang om folk skev blogg för andra, jag tycket att det var ett väldigt bra svar
Varför skriver du blogg?
"För att jag tror att vi utvecklas i gemenskap med andra människor. Stöter jag inte på dem dagligen IRL kan jag iaf diskutera viktiga frågor online."
Jag skriver iaf för att skriva av mig, men jag vill gärna att folk tar del av det jag skriver och ger kommentarer. Men det är jag!

Postat av: Sofia

Du vill _gjärna_ att folk tar del av vad du skriver. Men det är väl inte syftet med skrivandet? Eller det kanske det är, jag vet inte. Jag skrev blogg jätte länge utan att ha en endaste läsare, jag berättade inte att jag bloggade, jag hade inget behov av att folk läste. Du får tro vad du vill, det är bra det, att man tror på olika saker. Antar jag.
.
Om du inte tror att allas huvudsyfte är att andra ska läsa så förstår jag dock inte att du formulerade dig som du gjorde. "man skriver blogg för att andra ska läsa". Du lämnar liksom inget utrymme för något annat. Det framstår som att det är fakta.
.
Jag är, btw, lugn som en filbunke och tycker om att byta åsikter. Har inget alls emot dig personligen, tvärtom.

Postat av: Carro

När sa jag att du hade något emot mig?
Jag gillar oxå att diskutera vilket jag gärna gör! Sen tycker jag att du säger emot dig själv. Du säger att du inte hade en enda läsare? Om du inte bryr dig kollar man statestiken då? Bryr man sig kollar man statestiken! Aja så tror jag att det är iaf. varför länkar du till den på efterfesten då? Det håller inte det du skriver tycker jag! Men det är min åsikt. :)

Postat av: Sofia

Det har du inte sagt. Jag ville bara skriva så, helt spontant. Då det började låta otrevligt. Inget fel i det hoppas jag? Fick intrycket av att du var upprörd, thats it.
.
.
Jag är självklart nyfiken! Det säger jag inget om, men hur många som läser påverkar inte mitt skrivande, det var det jag ville komma fram till. Om folk vill veta något om mig, så finns min blogg här, men jag säger som jag sa tidigare; jag skriver inte _för_ andra. Det håller jag fast vid.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback