Jag slår ett slag för Smedjebacken!


Smedjebacken är beläget i sydvästra Dalarna och i hjärtat av Bergslagen med blånande berg och glittrande sjöar. Till Smedjebacken kom jag som sex åring, och kom till att stanna fram tills jag som 21 åring flyttade till Ludvika för att sedan fortsätta till Falun.

I Smedjebacken bor det ca 11.000 invånare.

Jag måste säga att jag tycker väldigt mycket om Smedjebacken. Området är väldigt vackert med många bra promenadstreckor. Smedjebacken är en gammal bruksort som ligger vid sjön Barken.
Som liten spenderade jag många dagar ute vid sommarstugan som ligger vid barken. Morfar kallade alltid stugan och ön för "Lilla Rhodos".

Precis som alla mindre hålor, känner alla, alla och alla pratar om alla. Det är det som är både charmen och det negativa med att bo i en liten tätort. Men detta gäller alla små städer, så någon skillnad på Ludvika och Smedjebacken kan jag inte tänka mig att det finns.
Smedjebacken ligger mig varmt om hjärtat och jag hoppas en dag kunna flytta tillbaka för att skaffa hus och familj. :)
Im a true smebackare!




Är inte Smedjebacken vackert så säg?!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback